Cum să slăbim sănătos, printr-o dietă echilibrată

Cum să slăbim sănătos, printr-o dietă echilibrată

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on whatsapp
WhatsApp

În ziua de azi, fenomenul slăbitului a devenit extrem de viral, din considerente lesne de înțeles. Vrem să arătăm bine, să fim sănătoși și asta ne motivează să depunem eforturi cosiderabile, în ceea ce privește regimul alimentar și mișcarea. Diete ideale nu există, fiecare organism are propriul metabolism. Potrivit multiplelor cercetări din domeniu, specialiștii au dezvăluit cum să slăbim sănătos, prin moderație alimentară și echilibru nutrițional. Nu vă grăbiți să dați jos dintr-o dată un număr mare de kilograme eliminând total din dietă glucidele și proteinele. Pot apărea ulterior probleme de sănătate grave. Încercați să găsiți alternative mai sănătoase, din punct de vedere al hranei consumate, alcătuindu-vă o dietă echilibrată.

Dietă echilibrată

„Alimentele voastre sa va fie leacuri, iar leacurile voastre alimente”.

Referitor la propria persoană, imediat după absolvirea facultății, am început să iau proporții. De la 75 de kilograme, 1,70 înălțime, ajunsesem în mai puțin de doi ani, la 105 kilograme. Veți spune probabil că nu e atât de mult, dar m-am pricopsit între timp cu niște probleme de sănătate, de natură reumatică, coloana fiindu-mi afectată în mod direct, mișcarea intensă constituind deja o problemă. Concurând cot la cot cu personajele din tablourile rubensiene, în toți acești ani în care îngurgitam haotic cam tot ce prindeam prin frigider, indiferent de oră, am contemplat serios asupra situației. În urma a numeroase documentări, despre cum să slăbim natural, am ajuns la concluzia că nu pastilele , nu dietele disociate și nici înfometarea pe termen lung sunt soluția. Voiam să-mi schimb stilul de viață stilul de viață, implicit modul de hrănire.

Cum am procedat:

  • în primul rând, mi-am setat un program, în care serveam mesele la ore regulate( 8.00- 13.00- 18.00). După cină, nu mai puneam nimic în gură, decât apă plată.
  • am scos din alimentație tot ce ține de hrana procesată de tip fast-food, mezeluri, conserve.
  • am renunțat la carbohidrați ca: băuturi carbo-gazoase(deși nu eram mare fan), pâinea albă, paste făinoase, dulciuri precum biscuiți, prăjituri, fursecuri.
  • carnea de porc, o consum foarte rar, o dată la 3 luni.

Cum să slăbim sănătos

  • o cafea pe zi, apă cât de multă, minimum opt pahare în cursul unei zile, înainte abia dacă mă străduiam să beau patru pahare. Și ceaiurile au intrat în rutina alimentară( în special cel verde, de ghimbir).
  • fructe: citricele,mai ales acum în sezonul rece, mere, afine, nuci ,castane, pepene galben sau roșu, rodie, cu un indice glicemic scăzut.
  • legume gătite prin multicooker, cu diverse condimente sau sub formă de ghiveci, salate. Aici includ varza, morcovii, cartofii în coajă, sfecla roșie, măsline, vinete, roșii, ardei, ceapă, usturoi, spanac, avocado, conopidă, broccoli, linte roșie și fasole.
  • ciuperci( mi-am umplut congelatorul, sa-mi ajunga toată iarna).Merg de minune la grătar sau supă cremă.
  • lactate precum kefir, iaurt( toate să aibă cel mult 2% grăsime), urdă(considerată drept cea mai slabă brânză din punct de vedere caloric).
  • ovăz integral, paste integrale ( cumpărate din surse sigure și calitative).
  • pâine făcută în casă din făină integrală de hrișcă( hrișca este săracă în calorii, dar foarte bogată în minerale ca magneziul sau fosforul, iar pâinea rezultată are un gust atât de bun, incomparabilă cu cea din făină albă, plus că este și mai sănătoasă).
  • carne de pește( ton, păstrăv, macrou, câteodată somon)
  • carne de vită( mai rar,o dată la 2 săptămâni), de pui , curcan( și aceasta mai rar). Consum carne de cel mult 3 ori pe săptămână, combinând de regulă peștele și puiul.
  • ouă, dar nu depășesc 4 săptămânal, consumate fierte.
  • migdale crude( o jumătate de ceașcă de cafea, servite ca și gustare între mese)
  • am lăsat la final desertul, că vorba aceea, ce e bun, se lasă la urmă. Mă îndulcesc cam la 2-3 zile(aici intră și fructele),cu câte o bucățică de ciocolată neagră(să aibă minimum 85% cacao).

Cu voință, e putință!

Am slăbit 15 kilograme în 2 luni de zile. Pentru mine a fost un miracol, dar acest lucru fiind posibil și datorită exercițiilor fizice, executate măcar o jumătate de oră pe zi. După cum spuneam în rândurile de mai sus, nu am putut urma un program bine-stabilit, într-o sală de sport. Am compensat însă cu exercițiile de kinetoterapie și cu cele făcute pe bicicleta FLOW FITNESS , un aparat minunat, cu ajutorul căreia am descoperit plăcerea de a face mișcare, fără a-mi solicita excesiv spatele.

În concluzie, se poate și fără eforturi duse la extrem, chiar și din punct de vedere financiar. Organismul nostru are nevoie de fibre, proteine, glucide, grăsimi, pentru a funcționa la capacitatea normală, nu le excludeți din alimentație, încercați să găsiți un echilibru nutrițional, înlocuind însă alimentele potențial nocive, cu cele sănătoase, cumpărate din surse sigure. Trebuie doar sa-ți dorești, să fii determinat și consecvent, restul vine de la sine. Putem să slăbim sănătos, fără a urma o dietă strictă, ci una echilibrată, care va da cu siguranță roade pe termen lung. Vă doresc succes și multă sănătate.